„Na spuštění systému, který je efektivní pro obě strany, tedy úředníka i klienta, jsme se připravovali od minulého roku,“ uvedla Eva Widnicová z odboru živnostenského a dopravy.
Jak dále řekla, online rezervační systém neslouží jen občanům Českého Těšína. „Na agendách je již rozvolněná místní příslušnost. To znamená, že vyřizovat své věci chodí nejen naši občané, ale i ti, kteří zde pobývají, pracují nebo studují,“ vysvětlila Widnicová.
Pro objednané klienty jsou vyhrazeny úterky od 9 do 12 hodin, přičemž konkrétní hodinu si mohou určit sami. Efektivní systém jim dává jistotu, že jejich požadavek bude vyřízen ještě téhož dne. Úředník má již předem informaci o tom, kdo a s čím přichází.
„První objednávky jsme zaznamenali téměř bezprostředně po spuštění online rezervačního systému. V úterý, které bylo prvním dnem, kdy bylo možné se objednat, byly obsazeny všechny vyhrazené časy na agendě občanských průkazů. Objednávky přišly rovněž na další agendy, evidenci obyvatel, cestovní doklady, matriku, ověřování listin a podpisů i CzechPoint,“ sdělila vedoucí oddělení organizačních a správních agend Jana Mašková. Doplnila, že v první den služby z 15 objednaných klientů jich dorazilo 14.