Konkrétně opavští kriminalisté se začali zabývat phishingovým útokem. Útočník se vydává za důvěryhodnou osobu s cílem získat elektronickou cestou citlivá data. Jeho hlavní kořistí se stává bankovní účet. „V tomto čase různých omezení lidé využívají ve větší míře nákupy přes internet a zboží platí prostřednictvím platebních karet. Doporučujeme obezřetnost, lidé by neměli reagovat na pokyny zasílané elektronicky, které se tváří důvěryhodně. Žádná banka neposílá zprávy typu, které obdržela žena z Opavska,“ řekla policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
V minulých dnech neznámý zaslal na mobilní telefon poškozené ženy SMS zprávu, která se jevila jako vyrozumění od banky. Ve zprávě se psalo, že bankovní konto bylo zablokováno. Zpráva obsahovala i další „pokyny“, odblokování a více informací lze najít na phishingovém odkazu.
Žena nečekala, reálnost zprávy si neověřila a na uvedený odkaz přešla. Vzápětí byla vyzvána k potvrzení pomocí aplikace bankovního klíče, i ten zadala. Po pár minutách zjistila, že její platební karta k účtu byla aktivována pro platby v internetovém bankovnictví. Zároveň z účtu „odešla“ vysoká finanční částka. „Zprávy a pokyny přicházely v nočních hodinách, žena se tedy nemohla spojit se svou bankou a požádat o pomoc. Následující den zjistila, že proběhly další platební transakce, které neautorizovala. Neznámý podvodník z jejího i partnerova účtu v průběhu noci odčerpal přes 200 tisíc korun,“ uzavřela mluvčí.