Nehoda elektrobusu se stala před sobotním polednem. Do Vendryně postupně přijely tři jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje ze stanic Třinec (vyproštění osob), Frýdek-Místek (střední vyprošťovací speciál Tatra 815) a Ostrava-Zábřeh (silný vyprošťovací speciál MB Actros Bizon, kontejnerová mobilní dílna).

„Hasiči museli před vyproštěním osob nouzově odpustit vzduch, aby se mohli dovnitř dostat dveřmi a nemuseli rozbíjet okno. Také museli rychle provizorně stabilizovat silně nakloněný autobus pomocí nastavovacích žebříků. Po vyproštění lidí pak vyměnili žebříky za lanové navijáky a stabilizační tyče,“ popsal mluvčí hasičů Petr Kůdela.
Náročné vyprošťování se nakonec obešlo bez dodatečných škod na elektroautobusu. Hasičům to ale zabralo několik hodin, a to až do sobotního večera. „Zkomplikoval to fakt, že elektrobus měl těžké baterie na střeše, takže po celou dobu vyprošťovacích prací hrozil jeho pád, neměl žádné kotvící body a konstrukci k použití vyprošťovacích popruhů. Navíc jeho přední a zadní kovová oka, která mají napomoci snazšímu vyproštění, se hned zpočátku utrhla,“ pokračoval mluvčí.
Jako první přijela po domluvě s majitelem elektrobusu vyprošťovat soukromá odtahová firma, na pomoc ale posléze musela přijet i vyprošťovací Tatra 815 ze stanice HZS MSK ve Frýdku-Místku. Ani ta nestačila, proto přijel z Ostravy silný vyprošťovací speciál Bizon.

„Pomalým potahováním pomocí vozidlových navijáků vyprošťovacích vozidel (soukromá firma+HZS MSK), použitím zvedacích pneumatických vaků a podkládáním kol se podařilo autobus v sobotu večer konečně zvednut na silnici. Celou operaci jistily v příkopu z pravého boku velké padací nafukovací vaky,“ doplnil Kůdela s tím, že nehoda i vyprošťování autobusu se obešly bez úniku provozních kapalin. Podle velitele zásahu šlo o první elektrický autobus, kteří hasiči v okrese Frýdek-Místek vyprošťovali z příkopu.