„Finišujeme, děláme právě pokládku svršku. Most je v lokalitě Škubňa. Práce probíhají už od května a zhotovitelská firma musela postavit vlastně úplně nový most,“ vysvětluje starosta Bystřice Roman Wróbel. Kvituje, že je akce v závěrečné fázi, třebaže práce měly podle smlouvy končit až v půlce ledna. Spolu s mostkem se dočká rekonstrukce rovněž značný kus silnice. Podél potoka vznikne i zábradlí, které zajistí bezpečnost chodců i řidičů.
V momentě, když šel starý most k zemi, nechala obec pro občany hned vedle postavit náhradní mobilní lávku. Jinak to nešlo, protože objízdná trasa zde nebyla možná. Celkové náklady se dotkly devíti milionů korun.
„Bohužel my, jakožto samospráva, se opravami těchto mostů dostáváme do velice složité situace. Mosty, propustky, lávky, které má v majetku obec, jsou často za hranou životnosti i statiky a je jen na nás, abychom s tím něco dělali. Předloni jsme opravili most pod evangelickým kostelem, letos další pod bowlingem a toto je třetí. Rozhodně to není levná záležitost. A nejhorší je, že na tyto rekonstrukce neexistují dotační tituly,“ zlobil se starosta.
Poukázal, že jsou přitom obce, které mají ve vlastnictví i 30, 40 mostků a lávek. „To je pak brutální zásah do rozpočtu, to je něco nepředstavitelného. A neblýská se na lepší časy, takže my to máme nastavené tak, že jednou ročně opravíme jednu lávku či propustek. A to, že se nám letos podařily hned dva mosty, to je výkon,“ pokračoval Roman Wróbel.
Příští rok čeká Bystřici rekonstrukce lávky u Špery. „A pak se budeme podílet na opravě dalšího mostu. Tato rekonstrukce bude mít obrovský regionální dopad. Jedná se o most přes řeku Olši na karpentské křižovatce mezi Bystřicí a Vendryní. To bude velká stavba v řádech desítek milionů korun a bude velice logisticky náročná, protože práce budou probíhat při plné uzávěře,“ upozornil starosta.