Kolaps dopravy podle města nehrozí

Zhruba 400 milionů korun investuje od roku 2022 do letošního roku do dopravních staveb město Třinec. Na řidiče letos opět čekají objížďky a komplikace v dopravě.

Stav vozovky v Neborech je žalostný. Rekonstrukce se ale blíží. Foto: mr

Na konci roku však budou odměnou nové povrchy cest i parkovišť, bezpečnější mostky i nové chodníky pro pěší. Zavřená bude čtyři měsíce celá Závodní ulice, rozsáhlá oprava čeká i klíčovou silnici vedoucí od neborovského kopce směrem na Podlesí k válcovně C, pracovat se bude rovněž na krajské komunikaci Kaštanová i na Sosně.

Na stavbách se podílí zejména město, Správa silnic Moravskoslezkého kraje a Ředitelství silnic a dálnic. Nejtěžší bude podle vedení radnice zkoordinovat všechny stavby tak, aby doprava nezkolabovala. Vedení magistrátu má za sebou už několik koordinačních schůzek za účasti stavebních firem, provozovatelů hromadné dopravy, policie, škol i předsedů osadních výborů.

„Dopravních staveb bude v letošním roce skutečně hodně. I když vše pečlivě naplánujeme, může docházet k neočekávaným problémům a situace se nám náhle zkomplikuje. Ujišťuji ale, že děláme vše pro to, abychom na ně byli dobře připraveni. Prosím všechny o trpělivost a pochopení. Bude to náročné, ale zvládneme to,“ předeslala primátorka Třince Věra Palkovská.

Centrum
Nejvíce dopravu a zaměstnance Třineckých železáren zasáhne oprava mostku na Závodní ulici. Začala už loni výstavbou energolávky. Od dubna po dobu čtyř měsíců pak kvůli demolici mostku a nové výstavbě stavbaři uzavřou celou Závodní. Pro pěší a cyklisty postaví provizorní dřevěný most. „Naštěstí máme zkušenost s obdobnou uzávěrou při rekonstrukci nadjezdu. Objízdné trasy povedeme přes Kanadu a jsme připraveni obratem reagovat na aktuální problémy. Rekonstrukce mostu je nezbytná,“ pokračovala primátorka.

Podlesí
Další výraznou investicí, která započne v momentě, kdy skončí práce na Závodní, bude 30milionová rekonstrukce ulice směrem k válcovně C Třineckých železáren. Úsek je dlouhý 2 605 metrů a po jeho opravě volají nejen tamní obyvatelé. „Jezdím tudy každý den do práce a mohu potvrdit, že je to děs. Dokonce mi nyní praskla pružina nad předním kolem u auta, myslím, že prsty v tom má právě extrémně nerovný povrch na této cestě,“ potvrdila řidička Karolína.

Stavba je rozdělena na čtyři stavební objekty a bude probíhat po etapách. V rámci investice půjde o položení nových asfaltových vrstev, lokální opravu chodníků a výměnu uličních vpustí. „Předpokládáme, že práce skončí v říjnu letošního roku,“ upřesnila primátorka. I zde investor vytyčí objízdné trasy.

Sosna
Už na jaře město dokončí opravy povrchů komunikací na Sosnové ulici. První fáze začala již koncem loňského roku. Nový povrch bude mít na tomto největším třineckém sídlišti více než 700 metrů komunikace. Moravskoslezský kraj navíc na letošní rok chystá dokončení rekonstrukce Kaštanové až po nemocnici. „Na koordinační schůzce jsme se s krajem dohodli, že jejich práce začnou až poté, kdy my dokončíme Sosnovou,“ podotkla Věra Palkovská.

Silnice I/11
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje opravy na silnici I/11, tedy na staré cestě vedoucí z Třince do Vendryně a dál směrem na Bystřici, a to od neborovského kopce až po kruhový objezd v Bystřici nad Olší. Město proto s ŘSD jedná o koordinaci oprav na staré I/11, protože po ní povedou objízdné trasy v návaznosti na dopravní stavby v Třinci.

Vedení města doporučuje občanům, kteří tak ještě neučinili, aby si stáhli do svých mobilních telefonů aplikaci Třinec v mobilu. Díky ní budou mít k dispozici aktuální informace a přehled všech dopravních omezení.

Další zprávy z regionu