Květiny na hroby, věnce, ale i rybičky, a poslední dobou hlavně máslo. To jsou produkty, kvůli nimž míří do Polska tisíce Čechů. „Takový větší boom nastal v době covidu a krátce po něm, kdy jsme měli potraviny skutečně o hodně levnější. Pak to trošku ustalo, a nyní mám pocit, že se český zákazník opět vrací,“ přitakala prodavačka v prodejně Auchan v Těšíně.
Všímá si, že v posledních týdnech končí v nákupních vozících Čechů hlavně máslo a obecně mléčné výrobky, cukrovinky a uzeniny. Začíná se projevovat i to, že se pomalu, ale jistě, blíží Vánoce. „Takže když máme máslo v akci, lidé si ho nakupují po kilech a dávají si ho do mrazáku,“ doplnila prodavačka.
V pátek po poledni bylo před prodejnou Biedronka už docela dost aut s českou registrační značkou. „Jsme z Valašského Meziříčí a dnes jsme si udělali celodenní výlet do Polska spojený s nákupem. Jezdíme takto asi jednou za měsíc, proto je náš nákup tak obrovský. Věřte mi ale, že když to všechno sečtu, tak ušetřím dobrou třetinu nákladů oproti tomu, kdybych totéž koupil doma,“ zdůraznil pan Karel.
Se svou ženou nakoupili i hodně másla.
Více se dočtete v dnešním vydání Třineckého hutníku.