Ve skladu sázejí na automatizaci

Zavedení automatizovaného skladovacího systému bylo letošní významnou investiční akcí hlavního skladu Třineckých železáren v gesci provozu Údržba. Zařízení bylo zprovozněno v prosinci. Jedná se o rozšíření zařízení tohoto druhu, které je v huti k dispozici.

Výrobní ředitel Tomáš Gajdzica s vedoucím provozu Údržba Radimem Ševčíkem zkoušejí nové zařízení. Foto: tm

„Cílem projektu je efektivní skladování s maximálním využitím výšky skladu 11,3 metru, navýšení skladovací kapacity, zrychlení vychystávání objednávek a automatizace sběru informací prostřednictvím načítání čárových kódů,“ vysvětlil Radim Ševčík, vedoucí provozu Údržba.

Původně byly pro skladování využívány starší typy zakladačů, které neumožňovaly využít disponibilní prostor mezi zakladači a které omezily možnost růstu skladovací kapacity.

„Díky nové technologii dojde k navýšení skladovací kapacity v oblasti technicko-režijního materiálu a osobních ochranných pracovních pomůcek zhruba na dvojnásobek a zlepšení podmínek bezpečnosti práce skladníků oproti původním zakladačům. Instalací bylo možno snížit počet zaměstnanců ve skladě bez ohrožení skladovacích kapacit,“ doplňuje výrobní ředitel Tomáš Gajdzica.

„Nově zavedená technologie je vybavena devíti zakládacími roboty a využívá těsně konfigurované přepravní boxy k co nejefektivnějšímu uspořádání zásob s cílem maximalizovat skladovací kapacitu,“ pokračoval vedoucí střediska Skladového hospodářství Jiří Raszka. Nejzřetelnější výhodou automatického skladového systému je značná úspora místa, lepší využití skladové plochy, což přineslo vyšší skladovací kapacitu.

Stávající zařízení (vlevo) postupně nahrazují moderní. Foto: tm

Automatizace podle něj maximalizuje výkonnost skladu při zpracování objednávek zvýšením propustnosti. Použití moderní technologie prakticky eliminuje chyby při vychystávání materiálu pomocí čtečky čárových kódů. Přínosem je bezpečný přístup k vychystávanému materiálu, ochrana skladovaného zboží a ergonomie při doručování skladového materiálu obsluze. Výhodou je také úspora 1 200 m2 skladové plochy, dvojnásobné zrychlení vychystávání objednávek.

Podle vedoucího provozu Radima Ševčíka stojí za úspěšnou investicí tým lidí z útvaru Rozvoj a investice.

Poděkování však patří také dodavatelským firmám za kvalitu a dodržení stanovených lhůt, Enviformu zajišťujícímu kontrolu a dohled a taky skladníkům hlavního skladu za ztížené pracovní podmínky během instalace zařízení.

Další zprávy z regionu