Klání proběhlo v rámci vyučovacích hodin s odborníkem z praxe s Janem Krzokem z útvaru Logistiky Třineckých železáren.
Úkolem studentů bylo dodat zákazníkům výrobek ve správném čase, kvalitě, množství. Vyzkoušeli si role operátorů, logistů, kontrolorů kvality a další. Rozhodovali se, jak při výrobě minimalizovat náklady, eliminovat úzká místa, jak zabránit plýtvání. Uvědomili si pojmy jako rozpracované zásoby, výrobní dávka a další z oblasti logistiky.
Rychleji a flexibilněji měnili výrobní proces ve prospěch snižování nákladů žáci třetího ročníku, kteří také odstranili plýtvání.
Žáci čtvrtého ročníku velmi pozitivně ocenili přínos odborníka z praxe v hodině. Studenti si tuto hru zahráli s nadšením a s plným nasazením, forma zážitkového učení se jim líbila.
Naučili se jinak přemýšlet, ocenili připravenost hry a týmovou spolupráci. Studenti pochopili základní principy štíhlé výroby.
Spojení interaktivních her s probíranou teorií představuje moderní a efektivní metodu výuky. Možnost získat odborníka z praxe do výuky je další skvělá forma, jak zpestřit hodiny, navázat spolupráci s firmami a moderně a efektivně vyučovat.