Důvodem je prudké zdražování pohonných hmot a nedostatek speciálních „aditiv“ na úpravu výfukových plynů AdBlue. Bez této kapaliny flotila vozů totiž nevyjede.
„Zhruba 95 procent naší techniky splňuje evropskou normu Euro 5-6. Nová vozidla s moderními vznětovými motory jsou až neuvěřitelně čistá, ale pro jejich provoz je nezbytná technická močovina. Bohužel se kvůli tomu nyní ocitáme ve složité situaci. Snažíme se zajistit AdBlue za každou cenu. Už nyní platíme až trojnásobek toho, co před týdnem, abychom mohli dál pokračovat v poskytování služeb,“ uvedl jednatel firmy Smolo zodpovědný za logistiku Lukáš Bojko.
Jak dále řekl, odvoz odpadků z obcí, z průmyslových podniků nebo zdravotnických zařízení, stejně jako zimní údržba komunikací jsou jedním ze základních předpokladů fungování moderní společnosti. „Bez nich bychom se ocitli v chaosu, za týden by odpady zaplavily města a komunikace by za mrazu mohly být nesjízdné,“ upozornil.
„Následky této situace na trhu pocítíme všichni. Raketové zdražování energií, paliv, kdy například CNG už je o polovinu dražší, nedostatek AdBlue, to vše se promítne do koncových cen a bude mít velký vliv na cenu veškerých služeb,“ dodal Lukáš Bojko s tím, že všechna vozidla používající AdBlue z výroby jsou vybavena systémem znemožňujícím jejich provoz bez této kapaliny.