„V polovině srpna skončily práce na zásypech přechodové oblasti jedné z opěr a na přechodové desce, dokončeny byly římsy na předmostí ze strany od Třineckých železáren a na mostě. Průběžně pokračují sanační práce na opěrných zdech a nosné konstrukci mostu, dokončují se římsy v předmostí ze strany od města, práce na zesílení vloženého pole, izolace mostu a její ochrana litým asfaltem,“ upřesnil rozsah prací mluvčí třinecké radnice Stanislav Cieslar.
Stavbaři nyní pracují také na montáži obrubníků, zábradelních svodidel a odvodnění. Podle informací, které redakci poskytla radnice, skončí do konce srpna veškeré betonářské, izolatérské a sanační práce na mostě.
„Poté začne pokládka asfaltových vrstev a montáže dalších obrubníků. Dokončovat se budou nátěry betonových konstrukcí, montáž zbývajících zábradelních svodidel. Na přelomu srpna a září začne fáze dokončovacích prací a terénní úpravy,“ doplnil mluvčí statutárního města.
Dopravní stavba z roku 1971 patřila do loňského roku Třineckým železárnám. Ty do oprav a údržby nadjezdu investovaly desítky milionů korun. Trasa je klíčová jak pro zaměstnance hutě, tak pro širokou veřejnost a obyvatele části Kanada.
Proto se v memorandu o spolupráci statutární město Třinec s hutí před rokem dohodly na společném postupu nutné zásadní rekonstrukce nadjezdu. Firma zpracovala projektovou dokumentaci, město získalo dotaci ve výši bezmála 70 milionů korun, o dofinancování se postarají železárny. Celkové náklady na opravu se vyšplhaly na více než 90 milionů korun. Pokud by se nadjezd neopravil, město by jej muselo do tří let pro dopravu uzavřít.