„Festival potvrdil, že lidé stále mají zájem o živou kulturu. Koronavirus ani další události v nich tu touhu po živé kultuře nepotlačily. Těší nás, že jsme měli plné sály, bylo příjemné vidět zaplněný sál Bajky pro 70 lidí i Teatr Adama Mickiewicze, který pojme několik stovek diváků,“ řekla organizační ředitelka přehlídky Petra Slováček Rypienová.
Diváci zhlédli celkem 15 inscenací v podání 14 souborů. Ty se představily v Těšínském divadle, v KaSS Střelnice v Českém Těšíně a v Teatrze Adama Mickiewicze v Cieszyně. „Pro děti jsme hráli v Čítárně a kavárně Avion. Snažili jsme se vyjít vstříc všem věkovým skupinám diváků – dá se říct od tří do 99 let, neboť vychovat si diváka je nesmírně důležité. Záměrně jsme nabídli představení, která nebyla jednoduchá, mnohdy byla doslova na hranici,“ pokračovala ředitelka přehlídky.
Odborná porota ve složení Dorota Buchwald, Karel Král a Miron Pukan letos ocenila celkem čtyři divadla. V kategorii divadel, pro něž je inscenačním základem literatura, udělila cenu napůl Teatru Dramatycznému m. st. War-szawy (Sztuka intonacji Tadeusze Słobodzianka) a Divadlu pod Palmovkou (294 statečných), které současně získalo i cenu publika.
Mezi divadly, kde jsou loutky rovnocennými aktéry a hrdiny, získalo ocenění pražské divadlo Buchty a loutky (R.U.R). V kategorii divadel překračujících hranice druhů a žánrů zvítězilo brněnské divadlo Husa na provázku (Gadžové jdou do nebe).
Součástí festivalu byly rovněž besedy s umělci, výstavy a koncerty. „Celých osm dnů proběhlo v pohodové atmosféře. Zaznamenali jsme kladné ohlasy, spokojenost všech návštěvníků je pro nás podstatná,“ pokračovala Slováček Rypienová.