Motokáry vychovávají piloty pro Formuli 1 a jejich závody jsou divácky atraktivní. „Jsou plné předjížděcích manévrů a napínavých soubojů, proto jsou tak hodně sledované a zajímavé i pro televize,“ vysvětlil za organizátory Martin Gregor.
„Závody motokár jsou plné předjížděcích manévrů a napínavých soubojů, proto jsou tak hodně sledované a zajímavé i pro televize.“Martin Gregor
Doplnil, že předjíždět se dá na Steel Ringu v každé zatáčce, v rychlé i technické části. „Naše trať je těžká, neodpouští chyby. Každé předjetí také zpomalí vláček závodníků za nimi, nalepí se dalších šest vozů a opět dochází k soubojům. Ještě může závod ztížit i déšť a jezdci musí ve vodě hledat optimální stopu. Je to mazec,“ pokračoval.
Třinec je druhým závodem ze čtyřdílného seriálu ME. Soutěží se ve dvou hlavních kategoriích: 11 až 14 let (OK-J) a od 15 let (OK). Závody ME mají podtitul Budoucí piloti F1 v Třinci. V žádném případě nejde o nadsázku a na Steel Ringu budou kroužit největší talenti.
„Například Japonec Nakamura-Berta je zařazen v programu Mercedesu-AMG, Thajec Enzo (Tarnvanichkul) v Red Bull. Velmi rychlý je Ukrajinec Oleksander Bondarev. Ambiciózní je Brazilec Gabriel Gomez, Jamajčan Alex Powell a Brit Alfie Slater, jehož starší brácha má na F1. Bude zážitkem je sledovat na vlastní oči.“
Časový plán ME
Pátek: volné tréninky (8.15 – 13.55), měřené tréninky (14 – 15.48), kvalifikační jízdy (16.40 – 19.55).
Sobota: rozjížďky (8.30 – 9:56), kvalifikační jízdy (10.02 – 18.57).
Neděle: rozjížďky (8.30 – 9.40), kvalifikační jízdy (9.45 – 10.20), semifinále (10.25 – 12), finále (13.15 – 15.50).
Vstupenky i do zákulisí
Jednodenní vstupenka na tribunu stojí 350 korun. Využít lze pouze na pátek, sobotu nebo neděli. Víkendová vstupenka na tribunu vyjde na 600 korun a je platná od 19. do 21. května.
K mání je i omezený počet kusů, který umožní nejen vstup na tribunu, ale také do paddocku. Jednodenní stojí 450 korun a víkendová, která zahrnuje i pátek, se prodává za 850 korun. Vouchery se nabízejí na webových stránkách Steelring.cz.
„FIA nám poslala cenové rozmezí od do a nastavili jsme nejnižší hranici. Ve variantě s paddockem se lidé dostanou až ke stanům týmů. Uvidí práci mechaniků. Mohou se setkat s jezdci a získat podpis, fotku. Věřím, že to bude stát za to,“ řekl Martin Gregor.