„Hlavním důvodem stavby nového zastřešení je zvýšení bezpečnosti a zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců ostrahy. Při deštivém, sněhovém či větrném počasí nebyli dostatečně chráněni,” uvedl Tomáš Gajdzica, vedoucí odboru Rozvoje a investic TŽ.
Branou ročně projede 230 tisíc vozidel z toho 100 tisíc nákladních, a je tak po Hlavní bráně druhou nejvytíženější v huti. „Uvažujeme o dalším bezpečnostním prvku – ostrůvku, který by vrátné chránil při projíždění kamionů v obou směrech. V případě projíždění nadrozměrného nákladu mohl být demontován,” řekl Jiří Pindór z odboru Rozvoje a investic TŽ. O konečné podobě mobilního ostrůvku bude rozhodnuto nejpozději do konce května.
Nová ocelová konstrukce včetně opláštění bude nyní chránit vrátné před větrem a v zimě před vznikajícím náledí. Díky podhledům a osvětlení bude brána lépe viditelná pro projíždějící. „Mnozí externí řidiči kamionů ani nevěděli, že projíždí branou u průmyslové zóny. Díky tomu, že je stavba laděna do typických barev Třineckých železáren červené a šedé a je nyní viditelně označená, se tato skutečnost určitě změní,” uzavírá Jiří Pindór.