Kvůli zimní údržbě už drží pohotovost

Zima již pořádně zaklepala na dveře a v pohotovosti jsou i pracovníci střediska Dopravy Strojíren a staveb (SAS) Třinec, kteří mají na starost zimní údržbu v Třineckých železárnách.

Technika pro úpravu werkových silnic, parkovišť a skladových ploch je připravená. Foto: tm

„Pohotovost držíme už od minulého týdne, kdy jeden náš pracovník na nočních směnách dohlížel na sjízdnost komunikací v TŽ. Kvůli sněžení jsme již ale najeli na nepřetržitý provoz, kdy budou ve 12hodinových směnách zajišťovat zimní údržbu vždy dva řidiči a jeden pomocník.  Původně tak mělo být od 1. prosince,“ nastínil Richard Schmidt, mistr střediska Dopravy Strojíren a staveb Třinec.

Pokud by během zimního období došlo na husté sněžení a směna má nebo předpokládá problémy se zvládnutím situace, jsou jako posila k dispozici další pracovníci. „Jde o osm lidí přímo z našeho střediska. Mezi nimi jsou řidiči i strojníci. Další tři pomocníci mají na starost ruční údržbu v místech, které technika nezvládne odklidit. Například douklizení autobusových zastávek, schodů a podobně,“ pokračoval Schmidt.

V huti je ve správě majetku asi 70 kilometrů silnic. „K tomu musíme připočítat množství nakládacích míst a parkovišť. Hlavně nakládací prostory nám dávají zabrat. Například nakládací místa kamionů na válcovnách C a D musíme udržovat čisté, aby vozíky naložily náklad do kamionů bezproblémově,“ přiblížil vedoucí střediska Dopravy SAS Vilém Blahoňovský.

Při údržbě silnic jsou mimo udržování sjízdnosti hlavní příjezdové komunikace prioritou také místa pro nakládky kamionů, ovšem zde platí určitá pravidla. „Nakládací prostory mají svá specifika. Například nemůžeme sníh nahrnout na svitky a podobně. Sníh proto odklízíme na předem daná místa. Proto je úklid těchto prostor trošku náročnější,“ vysvětlil Blahoňovský.

Pro zimní údržbu werku je k dispozici nákladní posypové auto s pluhem, traktor s předním a zadním pluhem, traktory s přívěsem na posyp, nakladač s předním pluhem, nakladač UN, nakladač UNC. Na jednom z nakladačů se dá v případě potřeby přední pluh zaměnit za lžíci. V huti se k posypu využívá sůl nebo struska z odvalu.

„Nesolíme nakládací plochy, kde jsou uloženy ocelové výrobky nebo polotovary náchylné ke korozi. Dále nesmíme solit před a za železničními přejezdy s elektronickou signalizací, nesolíme ani nadjezd a sklad kolejnic. Od jednotlivých provozů máme pokyny, kde solit můžeme a kde ne a podle toho se řídíme,“ zdůraznil Schmidt s tím, že denní směny řídí jako mistr on sám, ostatní šichty a víkendy má pod palcem dispečer TŽ.

Samostatnou kapitolou jsou údržby prostor před ředitelstvím hutě. Příjezdovou silnici k této budově a přilehlé parkoviště k hlavní jídelně uklízejí Svobodné zahrady Klus, které mají v dané lokalitě na starost i údržbu zeleně.

Další zprávy z regionu