Zábavné lekce o železárnách se vrací do školních tříd

Proč Třinecké železárny vznikly zrovna v Třinci? Kolik dnes mají zaměstnanců a jak vzniká čistá kvalitní ocel? Dá se ocel recyklovat donekonečna? Je pravda, že velké provozy jsou vybaveny obřími vysavači?

Minulý týden lekci zažily děti z Hnojníku. Foto: pmj

Na všetečné otázky žáků sedmých tříd základních škol odpoví soutěž Můj werk spojená s přednáškou o největším výrobci oceli v České republice. Po dvouleté pauze opět startuje na základních školách od Mostů u Jablunkova až po Český Těšín.

V tomto školním roce se do ní zapojí přibližně sedm stovek žáků. Od roku 2013 už soutěž absolvovaly tisíce dětí. Soutěž má dětem ukázat skutečný současný obraz fabriky. „Třinecké železárny dnes patří k nejmodernějším podnikům v Evropě. Díky investicím do moderních technologií patří k nejmodernějším ve svém oboru. Pozadu firma není ani v ekologických aktivitách. To všechno chceme místním dětem ukázat,“ vysvětluje strategii projektu Můj werk ředitel pro personalistiku a vnější vztahy TŽ Ivo Žižka.

Z dřívějších průzkumů mezi dětmi totiž vyplývá, že o fabrice ve svém sousedství mnohdy nemají ani tušení a zároveň často neví, na jaké pozici pracují jejich příbuzní. Právě výukové zábavné lekce mají dětem atraktivní formou přiblížit výrobní procesy, aktivity v oblasti ekologie, široké možnosti zaměstnání, ale také budovat pocit sounáležitosti a hrdosti na region, v němž vyrůstají.

Z informací, které na lekci získají, pak mohou čerpat při tvorbě soutěžního úkolu. A to natočit video, v němž bývalému vrchnímu řediteli hutě Ludwigu Hoheneggerovi, který se zasloužil o největší rozkvět železáren, popíší, jak se za 180 let své existence třinecká huť změnila, co vyrábí a jaké má werk jméno v Česku i ve světě. Snaha se dětem vyplatí. Tři oceněné třídy získají od Třineckých železáren jako cenu školní výlet.

Další zprávy z regionu