Takové jsou výsledky dotazníkového šetření angažovanosti mezi zaměstnanci, které proběhlo v loňském roce. Dotazníkového průzkumu připraveného akademiky Ekonomické fakulty VŠB–TUO se zúčastnila více než čtvrtina zaměstnanců. O většinu odpovědí se postarali muži (87 %), nepočetnější skupinou pak byli zaměstnanci s praxí 21 let a více (34 %), nejčastěji pracující v dělnických profesích (67 %).
„Potěšující je, že až 80 % zaměstnanců se v průzkumu kladně vyjádřilo k důležitosti kvalifikačního rozvoje, třetina by přivítala více možností zvyšování kvalifikace,“ pochvaluje si pozitivní nastavení zaměstnanců k dalšímu vzdělávání ředitel pro personalistiku a vnější vztahy Ivo Žižka.
Kladně také přes 80 procent respondentů hodnotilo otázku, zda zaměstnavatel poskytuje formou mzdy a ostatních benefitů dostatečné prostředky pro jejich potřeby. Více než 50 % z nich by pak přivítalo vyšší mzdu.
„Jsem nesmírně rád, že pozitivně vyznělo také hodnocení funkčnosti vzájemné komunikace. Protože ta je pro dobré fungování vzájemných vztahů ve firmě nesmírně důležitá. Z detailních výsledků vyplynulo, že komunikace nejlépe funguje podle 48 % dotázaných na úrovni zaměstnanců i s přímým nadřízeným,“ dodává ředitel pro personalistiku a vnější vztahy.
Z průzkumu dál vyplynulo, že v podniku převažuje atmosféra důvěry a otevřenosti, a to na základě vyjádření téměř 72 % respondentů, z nichž 43,5 % upřesnilo, že tato přátelská atmosféra panuje pouze mezi zaměstnanci na stejné organizační úrovni. Opačně vnímá atmosféru v podniku celkem 28 % respondentů, z nichž 18 % postrádá komunikaci. Atmosféra nedůvěry panuje ve firmě podle hodnocení 11 % respondentů.
Jednoznačné dodržování pracovních postupů potvrdilo 60,5 % dotázaných a 31 % dotázaných uvedlo, že jen některé činnosti jsou procesně upraveny a dodržovány.
Vnímání vztahu k přírodě
Téměř 58 % dotazovaných pracovníků si myslí, že huť se chová k životnímu prostředí nad rámec zákonem stanovených opatření. Třicet sedm procent dotazovaných si myslí, že firma plní zákonem stanovená opatření. „Většina zaměstnanců také ví, že firma systematicky podporuje určité akce v rámci své společenské odpovědnosti, jako jsou na příklad volnočasové aktivity pro děti a mládež, dobrovolnické akce, ale také sport či školy. Uvedlo to téměř 69 % dotázaných,“ doplňuje Ivo Žižka.
Jméno podniku je vnímáno velmi pozitivně, neboť k tomuto hodnocení se přiklonilo 84,5 % respondentů. Naopak 16 % respondentů prestiž podniku vnímá negativně.
Zlepšení oproti roku 2020
Ve srovnání s průzkumem z roku 2020 loňský průzkum vykazuje zlepšení, a to hned v několika parametrech. Nejvyšší pokrok vykazují hodnoty sociální, zákaznické a společenské.
Detailní analýzy ukázaly, že pokud dojde ke zlepšení komunikace středního managementu se zaměstnanci a komunikace na pracovišti obecně, budou zaměstnanci pro svou práci více vnitřně motivováni.