Silničku vedoucí ze Stříteže do Vělopolí přetnula stavba posledního úseku obchvatu Třince, který se právě staví. Úplná uzavírka začala loni v srpnu, a to v úseku o délce 450 metrů od domu č. p. 121 po katolický kostel a hřbitov. Pro tamní obyvatele to znamenalo, že buď tento úsek procházeli pěšky vybudovaným koridorem, nebo museli autem absolvovat objížďku.
„Asi nejvíce mi vadí to neustálé objíždění. Pak nám také poměrně znesnadnili přístup k domu. Jezdit musíme po blátivé cestě, takže máme vlastně pořád špinavé auto,“ pousmál se jeden z tamních obyvatel, který bydlí v bytovém domě hned nad stavbou. Její průběh chodí obhlížet se svým malým synem, kterému se přítomnost stavebních strojů evidentně líbí. „Už se těšíme, až to bude hotové. Aspoň budeme mít k dispozici pěknou novou cestu,“ dodal nakonec s úsměvem muž.
Starosta Stříteže Miroslav Jaworek byl minulý týden na kontrolním dni stavby. Tam se dozvěděl, že dokončení bude mít skluz. „Jako důvod uvedli špatné klimatické podmínky. Já s tímto ale naprosto nesouhlasím. Podle mě byla zima mírná a určitě se na ni nelze vymlouvat,“ je přesvědčený starosta.
I když s důvodem opoždění stavby nesouhlasí, nic na věci změnit nemůže. „Je vidět, že práce na přemostění pokračují a že se blíží k závěru. Už nyní pokládají asfaltovou vrstvu a příští týden budou dávat další. Pak na most umístí svodidla a bude hotovo,“ popisoval. Věří proto, že druhý termín zhotovitel dodrží. „Pro naše obyvatele to bylo náročné období. V obci byl hluk, prach a bláto. Lidé se museli smířit s objížďkami. Je dobře, že už to brzy skončí,“ doplnil starosta.
Hlavní stavbyvedoucí společnosti Eurovia Pavel Fischer vysvětlil, že důvodem prodloužení plánovaného zprovoznění přeložky silnice prováděné v rámci stavby I/68 Třanovice – Nebory byly zejména nevhodné klimatické podmínky pro provádění technologií, které jsou na vhodném a stálém počasí závislé.
„Proměnlivé a nestálé počasí zabránilo realizaci úpravy zemin hydraulickými pojivy a následnému provedení konstrukčních vrstev vozovky v plánovaných termínech. Zásadní dopad do harmonogramu prací měla změna technického řešení úpravy podloží vozovky vyvolaná předem nepředvídatelnými geotechnickými a hydrogeologickými vlastnostmi podloží, na kterém bylo nutné navrhnout, posoudit a provést sanaci vhodným materiálem, který zajistil jeho stabilitu a drenážní funkci,“ doplnil Pavel Fischer.