To, co činí galerii výjimečnou, není jen výběr jmen. Je to především konzistentní kurátorská vize, která si zakládá na kvalitě, aktuálnosti a odvaze. Program galerie není podřízený komerčním tlakům ani líbivým trendům. Naopak – výstavy často nesou silný společenský, ekologický nebo politický přesah, nebo se věnují otázkám paměti, identity či vztahu člověka k přírodě a technologiím. Umělci, kteří v Třinci vystavují, bývají pravidelně zastoupeni nejen na české umělecké scéně, ale i v zahraničí. To vše za dlouhodobé podpory Ministerstva kultury.
Výstavní síň v Kulturním domě Trisia nabízí profesionální galerijní provoz zaměřený na současné vizuální umění. Ve spolupráci s kurátory a kurátorkami galerie usiluje o prezentaci inovativních autorů, mezi nimiž se za poslední roky objevili například Andreas Gajdošík a Karolína Rossi (laureáti Ceny Jindřicha Chalupeckého), Tomáš Moravanský (laureát ceny Oskára Čepana), Oto Hudec (reprezentant Slovenska na přehlídce současného vizuálního umění Benátské bienále 2024), Vojtěch Kovařík, Johana Pošová a Barbora Fastrová (autorky tapisérie zdobící sídlo Rady Evropské unie při českém předsednictví v roce 2022), Jan Vytiska, či Karíma Al-Mukhtarová.
V galerii vystavovali i známí umělci spjatí s regionem, například Karel Adamus, Eduard Ovčáček, Bronislav Liberda, Jan Wojnar nebo Milan Lasota.
V roce 2025 galerie odstartovala výstavním projektem Čistá práce Karin Písaříkové, v němž se skrze práci s prostorem otevírá téma ženské práce. V současnosti galerii zdobí instalace polského autora Pavła Czekańského. V letošním roce nastala v Galerii Třinec změna na kurátorské pozici. Katarinu Qi vystřídala Tereza Sikorová. „Kurátorství v Galerii města Třince mi hlavně ukázalo, že všechny ty roky úsilí měly smysl — galerie opravdu otevírá oči a dává mladým lidem sebevědomí pohybovat se ve světě kultury i mezi vzdělanými lidmi. A třeba jednou díky tomu poznají, co má skutečnou hodnotu a rozhodnou se investovat do umění,“ ohlíží se za svým působením Katarina Qi.
Tereza Sikorová do galerie přináší svěží přístup založený na respektu k autorům a autorkám: „Kurátorskou filozofii úplně nemám, co mi ale přijde důležité je, že ve výstavách neprosazuji vlastní vize, spíš se snažím citlivě podpořit záměry umělců, umělkyň nebo kolektivů, se kterými spolupracuji.“
