Město chce zatočit s reklamním smogem

Ošklivé reklamní tabule, nevkusné neonové nápisy, vývěsní štíty narušující vzhled budov, jinými slovy reklamní smog plánuje magistrát vypudit z města. Vypracoval proto manuál pro označování provozoven a umisťování reklam.

Soutěž Stavba roku bude mít novou kategorii. Foto: mr

Nový manuál ukazuje vhodné postupy a příklady a má ambici usnadnit práci podnikatelům a zatraktivnit město pro občany, turisty, nové obchodníky nebo investory. Cílem je ukázat, jak vhodně kultivovat veřejný prostor.

Pomocí názorných ukázek představuje možnosti a způsoby, jak úspěšně pracovat s označováním provozoven a reklamou. Pomůže lidem rozhodovat se o způsobech a formách reklamy koncepčně, smysluplně a funkčně. Nastíní, jak volit vhodné formy reklamy, jak přemýšlet nad vizuální podobou jednotlivých typů reklamních nosičů i nad jejich umístěním v kontextu veřejného prostoru.

Reklama roku
Zbavit město reklam či jejich výskyt maximálně eliminovat, se radnice snaží i v rámci tradiční soutěže Stavba roku. V té letos přibyla nová kategorie, která se týká kvality designu při označení provozoven. Město tak chce ocenit investory, kteří se o estetiku a veřejné prostranství starají.

„Budeme hodnotit celkové pojetí reklamního značení, tedy firemní nápisy, vývěsní štíty, výklady, vitríny, tabule, áčka či zahrádky,“ upřesnil mluvčí magistrátu Stanislav Cieslar.

Co je to reklamní smog?
Někdy též označovaný jako vizuální smog, je termín, který se používá pro označení přebujelé reklamy, která nás obklopuje nejen v městském prostoru a je charakteristická svým rozsahem, velikostí, nadměrnou agresivitou a koncentrací. Často zakrývá původní architekturu objektů s mnohonásobně vyšší estetickou a historickou hodnotou, nebo ji významně narušuje. Může jít o legálně i nelegálně umístěné reklamní nosiče, které se jednotlivě i jako nesourodý celek vyznačují nevkusem. Mají vliv na celkový obraz místa i celého města.

Další zprávy z regionu