Na Třinecku se sněhová vrstva udržela během aktuální silničářské sezony maximálně pár dní, a to jen v podhorských oblastech. Silničáře trápí mnohem více ledovka. Díky příznivému počasí se ale mohou věnovat i opravám drobných závad na místních komunikacích.
„Tato zima je asi nejteplejší za posledních dvacet let. Teplotně hodně nadprůměrné byly nejen měsíce prosinec a leden, ale vypadá to, že ani v únoru se žádné větší změny nedočkáme,“ hodnotí situaci Dušan Michejda, mistr údržby komunikací ve Smolo Třinec. Společnost zajišťuje na Třinecku oboustranně sjízdnost zhruba 55 tisíc m2 silnic II. třídy a 62 tisíc m2 chodníků.
„V důsledku častého střídání nižších a vyšších teplot nás ale často potrápila ledovka, která se může vytvořit i během několika minut, a to nejen na silnicích, ale také na chodnících, schodech a autobusových zastávkách, které také udržujeme,“ pokračoval Michejda. Upřesnil, že v porovnání s loňskou sezonou, kdy si silničáři zimy také příliš neužili, na údržbu komunikaci spotřebovali ve stejném období zhruba 150 tun posypového materiálu. „K poslednímu dni letošního ledna jsme použili k zajištění sjízdností silnic pouze přibližně 40 tun inertního posypu,“ prozradil.
V současné době, pokud to počasí dovolí, se zaměstnanci společnosti Smolo Třinec věnují hlavně opravám drobných závad na místních komunikacích, opravám a čištění uličních vpustí, ale také už i údržbě a přípravě techniky na jarní čištění města a letní údržbu komunikací.