Nadjezd zatím žádné kostlivce nevydal

Už více než měsíc lidé z Třince a širokého okolí nemohou projet přes nadjezd na ulici Závodní. Stavbaři, kteří na mostě pracují, zatím postupují podle daného harmonogramu. Zatím nenarazili na nic, co by jim činnost nějak výrazně zkomplikovalo. Že jde o náročnou rekonstrukci, se ale přesvědčují každý den.

Z nadjezdu zbyla jen mostní konstrukce. Opravy jdou zatím podle plánu. Foto: město

Od 1. března udělali pracovníci na nadjezdu kus práce. Provedli demolice stávajících komunikací, zmizelo zábradlí, svodidla i odvodňovače či římsy. Zkrátka celé příslušenství mostu. „Ten je teď ve stavu, kdy je patrná jen samotná nosná konstrukce. Jsme stále sice v situaci, kdy ještě probíhají nějaké demoliční práce, ale už se připravujeme na vázání výztuže a betonáž spřahovací desky,“ popsal stavbyvedoucí Zbyšek Staś.

Každý, kdo jde nyní kolem opravovaného nadjezdu, si nemůže nevšimnout, že mu chybí nájezdová část na straně koksovny. „V těchto místech byla stará opěra, ale byla natolik ve špatném stavu, že jsme ji museli zbourat. Základ pro nový most tak musíme vybudovat znovu,“ pokračoval stavbyvedoucí.

Před samotnou rekonstrukcí vedení města Třince upozorňovalo, že se může během stavby narazit na nečekanou okolnost, která její průběh zbrzdí. „Je to velká rekonstrukce a to riziko tam samozřejmě je. Částečně projekt počítá s nepředvídanými okolnostmi u stavby, ale zatím jsme našli jen drobné odlišnosti. Například na mostě namísto vyrovnávacích asfaltových vrstev byla betonová, ale s tím jsme si po změně technologie poradili. Trochu jsou tvarově jiné opěrné zdi, ale to také není nijak zásadní.  S malými odlišnostmi oproti zadávací dokumentaci je bohužel potřeba při tak rozsáhlé rekonstrukci počítat,“ pokračoval Zbyšek Staś.

Podle něj ještě nějaké překvapení může přinést diagnostika mostní konstrukce. Pracovníci budou ověřovat pevnost betonu a stav předpínací výztuže. „Odhalujeme základy, abychom zjistili, v jakém stavu jsou. Nyní je ale ještě brzo hodnotit, jestli dojde, nebo nedojde k nějakému skluzu,“ podotkl stavbyvedoucí. Zamračeně se přitom díval k nebi, ze kterého se v pátek vznášely sněhové vločky. Právě počasí by totiž nějaké zdržení prací přinést mohlo, ačkoliv i s jeho výkyvy se při plánování akce počítalo.

Až rekonstrukce po prázdninách skončí, lidé začnou jezdit po nadjezdu, který bude vypadat daleko lépe než před ní. A hlavně bude bezpečnější. „Kdybychom ho nyní nezačali opravovat, do dvou let bychom ho museli stejně uzavřít. Nebyl by pro běžnou dopravu bezpečný,“ podotkla primátorka Třince Věra Palkovská.

Zbyšek Staś s jejími slovy souhlasí. „Šlo hlavně o to, že nosná konstrukce je chráněna svrchními vrstvami. A ty byly skutečně v dezolátním stavu, propouštěly vodu, která poškozovala mostní konstrukci.  Nám jde tedy především o to, aby po rekonstrukci mohla mostní konstrukce sloužit další desítky let,“ dodal.

Další zprávy z regionu