Kompletní rekonstrukci prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi si vyžádaly poškozené mostní opěry. Jejich vychylování způsobovalo stále větší zvlnění vozovky před a za mostem.
„Opěry byly obnaženy a vybourány, ale mostovka zůstala zachována. Stavbaři ji hydraulicky nazdvihli a usadili na prozatímních opěrných skružích,“ řekl Miroslav Mazal z tiskového odboru Ředitelství silnic a dálnic.
Jak dále sdělil, v současné době probíhá pokládka litého asfaltu a betonáž říms a opěry. „Dále dojde k výměně mostního svršku, vybavení a mostních závěrů. Počítá se také s osazením systému automatického postřiku, který bude sloužit k omezení výskytu námrazy,“ pokračoval Mazal.
Do konce letošního roku by měl být most zprovozněn ve směru na Frýdek-Místek a v příštím roce budou probíhat práce na mostě v opačném směru. „Nevlídné počasí práce lehce ovlivnilo, ale nepředvídatelné zdržení není nijak zásadní,“ ujistil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Práce na obchvatu Českého Těšína – rychlostní komunikaci I/48, na kterou navazuje rychlostní silnice S52 vedoucí do Bílska-Bělé, si vyžádají kolem 50 milionů korun bez daně.