„Na projektu Pojez pracujeme už asi půl roku. Nahrazuje projekt Jak šmakuje Moravskoslezsko, který z mého pohledu nebyl příliš povedený a cílil spíše na starší generaci,“ podotkl chilliman Tomáš Nový z Třince.
Vysvětlil, že cílem je vytvořit místní Gastromapu, ve které by návštěvník regionu našel hlavně kvalitní podniky. Do programu se mohou zapojit restaurace, kavárny, lokální farmy i obchody s potravinami v celém regionu. „Oblast gastroslužeb se v posledních letech v našem regionu dynamicky rozvíjí. A to i přesto, že do podnikání v tomto oboru výrazně zasáhla pandemie a restrikce s ní spojené,“ podotkl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jan Krkoška.
Celoročně bude Pojez organizovat řadu akcí. „Pro veřejnost budou velmi zajímavé gastrofestivaly s kulturním přesahem. Vytvoříme vlastní gastroměstečko, se kterým budeme pořádat akce na různých místech kraje. Jádro budou tvořit partneři Pojezu a pozveme vždy také lokální prodejce,“ řekl majitel sítě kaváren Cokafe a zároveň manažer Pojezu Richard Mauler s tím, že přínosný bude Pojez i pro podniky, které se do něj zapojí.
„Chceme, aby se podniky mohly dál rozvíjet, takže budeme pořádat kurzy s odborníky i workshopy, na kterých si partneři budou moci předávat své know-how. Vzdělávací kulinářské lekce a kurzy pak plánujeme pořádat i pro širokou veřejnost,“ dodal Richard Mauler.
Zatím se do projektu Pojez zapojilo zhruba deset podniků.