Radnice vede válku s reklamním smogem

V omezování vizuálního smogu v podobě nadměrného množství reklamy na veřejném prostranství pokračují v Českém Těšíně.

Velkoplošné reklamy je v centru města méně. Foto: ba

Vedení města přijalo vyhlášku, která zakazuje reklamu šířenou na veřejně přístupných místech mimo provozovnu. Například reklamy obchodních řetězců se na obytných domech objevit nemohou.

„Záměrem je regulace reklamy v historickém centru města, které tvoří městskou památkovou zónu. Jedná se o část města mezi řekou Olší, železniční tratí, Masarykovými sady a Střelniční ulicí,“ upřesnil místostarosta Českého Těšína Tomáš Pavelek.

Reklamní poutače museli majitelé objektů na území městské památkové zóny odstranit do konce roku 2020. Za porušení nařízení je čekal finanční postih, proto většina z nich reklamu odstranila. „Velkoplošné reklamy viditelně ubylo. Návštěvníci, kteří do našeho města přijíždějí po určité době, si všímají změn okamžitě. Jejich reakce jsou kladné,“ pokračoval Tomáš Pavelek.

Zdůraznil, že vyhláška se nevztahuje jen na reklamní poutače, které se objevily na stávajícím místě dříve, než nařízení vešlo v planost. „Někteří majitelé a provozovatelé je ale změnili a vzhled svých výloh tak zútulnili,“ dodal místostarosta.

Další zprávy z regionu