Vydrolená komunikace do základu, nebezpečné kanály, díry i nájezdy na mosty nenechávají řidiče klidnými. Ptají se, proč se po vyfrézování cesty nepokládá nový povrch.
Zhotovitelé však během oprav narazili na problém. „Po odfrézování obrusné vrstvy byl zjištěn větší rozsah nevhodných podkladních vrstev. V současné době se stanovuje rozsah a technologický postup sanací těchto podkladních vrstev,“ vysvětlila Nikola Birklenová, mluvčí Moravskoslezského kraje, který je investorem téměř 40milionové zakázky.
Prozatím tedy podle vyjádření kraje probíhají opravy zařízení SMVaK a budují se autobusové zálivy. Nový povrch mají silničáři pokládat od zítřka 22. srpna. „Předpokládané dokončení téměř díla dle smlouvy je k 21. říjnu 2018. Tento termín se může mírně změnit, a to s ohledem na rozšíření množství sanací,“ doplnila Birklenová.
„Je mi za těžko kritizovat harmonogram a postup prací, když víme, že ve výsledku to bude dobrá věc, která výrazně zlepší podmínky řidičů,“ okomentoval starosta nejvýchodnějšího města Jiří Hamrozi, který dodal, že i jablunkovská radnice čelí kritice, ačkoli stavba není v režii města.