Stavba poslední části obchvatu může letos spolykat miliardu

Stavbaři posledního úseku obchvatu, čtyřpruhové silnice Třanovice – Nebory, vyplňují v harmonogramu stavby kolonku za kolonkou. Navzdory epidemii jedou na pět a půl kilometru dlouhém staveništi podle plánu. Letos zhotovitel hodlá prostavět kolem miliardy korun.

Zřetelně je postup stavby vidět na mostních objektech. Foto: ŘSD ČR

„Stavba I/68 Třanovice – Nebory přes všechny dosavadní překážky, a to zejména v souvislosti s pandemií covid-19 a dlouho blokovanou demolicí posledního domu, nyní pokračuje v absolutním nasazení,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová. Mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková doplnila, že situace kolem šíření nákazy covid-19 a s tím související opatření vlády stavbařům způsobila drobné komplikace. „Dodací lhůty některých materiálů a rovněž některé nezbytné administrativní kroky se prodloužily. Se situací jsme se ale vypořádali a práce probíhají dle harmonogramu,“ ujistila.

„Pracují opravdu za každého počasí. Z toho, co vidíme, je zřejmé, že se snaží, aby termíny dodrželi, aby komunikace byla příští rok hotova,“ okomentovala pro Hutník Uršula Waniová, starostka Ropice, jejímž obyvatelům, stejně jako lidem v sousední Stříteži a Hnojníku, obchvat uleví od tranzitní dopravy.

Ze svého celkového rozpočtu, přesahujícího 2,1 miliardy korun (bez DPH), stavba do konce minulého roku odčerpala zhruba 440 milionů. „V letošním roce zhotovitel předpokládá prostavět přibližně miliardu korun,“ sdělila mluvčí investora Nina Ledvinová.

Pro region, a nejen pro něj, tolik důležitá stavba posledního úseku obchvatu odstartovala v listopadu 2019. Bagry, buldozery a další těžká technika na trasu vjely na jaře 2020. Rozsáhlé přípravné práce probíhaly v období od zahájení stavby do července. Následně stavaři pracovali především na mostních objektech, kterých je celkem patnáct.

Jak stavba postupovala v minulém roce a na čem stavbaři pracují nyní, se dočtete v dnešním Třineckém hutníku.

Další zprávy z regionu