Stavba třetího úseku obchvatu má skluz

Po poslední části obchvatu, čtyřpruhové silnici Třanovice – Nebory, se řidiči poprvé projedou zřejmě o pár měsíců později, než se předpokládalo. Prodloužení doby výstavby způsobily na jejím počátku problémy s vypořádáním jednoho pozemku a nedostatky v zadávací dokumentaci. Částečně se na tempu prací podepsala i koronavirová pandemie.

Roste už i most, který překlene Stonávku a silnici 474. Foto: ab

„V tuto chvíli stavbě nebrání nic, aby se mohla realizovat. Nemáme zde žádné majetkoprávní problémy, ani nějaké zásadní technické problémy, které by bránily realizaci,“ řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl minulý týden na brífinku na staveništi. „Samozřejmě, problémy byly na začátku,“ dodal.

Upřesnil, že projektová dokumentace se musela přepracovat z českých do evropských norem, a to zejména z hlediska zakládání mostů a počítání nosných konstrukcí. Dodal, že dokumentace je už upravená a mosty postupně rostou.

Primátorka Třince Věra Palkovská apelovala, aby ŘSD udělalo vše pro to, aby se zprovoznění silnice zpozdilo co nejméně. „Nemusí být na podzim příštího roku hotové výsadby, nemusí být protihlukové stěny. Pro nás je důležité, aby byl třetí úsek před zimou průjezdný, protože právě v zimním období dochází k dopravním komplikacím a nehodám,“ zdůraznila.

Původně se mělo po nové silnici začít jezdit příští rok v červenci. „Zhotovitel nárokuje prodloužení doby výstavby. Jsem přesvědčen, že to prodloužení nebude zásadnějšího charakteru a že stavba bude zprovozněna do konce příštího roku. Jestli to bude září, říjen nebo listopad, nejsem schopen v tuto chvíli úplně predikovat, bude to k diskusi se zhotovitelem a také bude hodně záležet, jaký bude průběh stavební sezony,“ konstatoval Radek Mátl.

Mluvčí společnosti Eurovia CS Iveta Štočková Hutníku sdělila, že zhotovitel se v současné době snaží s ŘSD najít vhodná technická a technologická řešení, aby zpoždění zprovoznění stavby bylo co nejkratší. „Pokud nedojde k žádným dalším nepředvídatelným okolnostem, je termín zprovoznění na konci roku 2022 z našeho pohledu reálný,“ dodala.

Podrobnosti si můžete přečíst v dnešním vydání Třineckého hutníku.

Další zprávy z regionu