„Ohřívač větru č. 43, který musel po loňské havárii OV42 projít revizí a opravou, jsme zařadili do provozu v pondělí 21. února. Po dobu 21 dní jsme jej postupně temperovali dle přesně propočítaných křivek. V provozu tak jsou tři z původních čtyř ohřívačů větru VP4, které nyní budeme provozovat bez předehřevu plynu a spalovacího vzduchu,“ uvedl Jan Kantor, zástupce vedoucího provozu Výroba železa a oceli.
Jak uvedl vedoucí střediska Strojní údržba vysokých pecí Marian Pietrzyk, OV43 prošel opravou poškozeného pláště, lokálními opravami poškozeného izolačního zdiva, přípojných potrubí plynu a spalin a dalších zařízení. „V této odstávce jsme dále opravili a propojili přívodní potrubí studeného větru,“ dodal.
Od poloviny února je plně funkční mostový kbelíkový jeřáb, který musel po havárii provoz odstavit a nahradil ho autojeřáb.
Práce na odstraňování následků havárie na OV42 stále pokračují.