Kolemjdoucí či řidiči aut si jistě všimli, že zárubní zdi obkladači nepokrývají těšínským pískovcem, jak bylo plánováno, ale žulou. „Zdi mají statickou hodnotu a parametry jiné, než se předpokládalo v projektu. Žula však tolik zdi nezatíží. Potřeba je okolo 2300 metrů čtverečních tohoto obkladu, který se dováží z Liberce,“ popsal Jan Klimša, ředitel ostravské správy zhotovitelské společnosti Eurovia s tím, že obklad se kotví na betonovou zeď, která již prošla sanací.
Stavební práce, které probíhají v režii kraje, začaly v říjnu loňského roku. Po zimní přestávce se práce rozjely letos v dubnu, kdy se dělníci pustili nejen do sanace a kamenných obkladů na nevzhledných zdech v blízkosti třineckého nádraží. Pokračuje se také v opravách 4,7kilometrové silnice, a to po 300metrových úsecích, kde se řidiče setkají s omezením.
Příjezd do Třince směrem od Českého Těšína tak získá na podzim daleko příjemnější vzhled. „Jde o jednu z nejvýznamnějších investičních akcí na území města. Za tento vjezd jsme se už dlouho styděli a usilovali jsme o to, aby získal důstojnější podobu. A to se daří,“ zhodnotila dnes během kontrolního dne třinecká starostka s pohledem na právě renovovanou zeď. Připomněla také, že před dvěma roky prošlo výraznou proměnou nádraží a přednádražní prostor. „A když se k tomu letos přidají i zdi, bude celek spolu se zelení vypadat krásně,“ nadchla se starostka.
Rekonstrukce důležité tepny doprovází omezení provozu
V současné době až do 8. července se řidiči setkají se semafory v úseku od konce zárubní zdi naproti parkovišti u nádražní brány Třineckých železáren po objekt recyklace šrotu. Poté bude od 9. července do 12. srpna následovat úsek v Konské na Balinách od autobusové zastávky u železniční stanice po připojení místní komunikace k zástavbě rodinných domů.