V uplynulých měsících stavbaři provedli sanaci podkladních vrstev. V části, kde vedou komunikace, to bylo padesát centimetrů, v části, kde budou parkoviště, to bylo třicet centimetrů.
„Sanace byla nezbytná z důvodu odstranění původní zástavby z plochy současného nádraží a parkovišť. Pod povrchem zůstaly základové konstrukce bývalých objektů. V podloží byly zbytky cihel a stavební suti, které bylo potřeba odstranit a nahradit je materiály odpovídajícími současným normám a požadavkům projektu,“ vysvětlil stavbyvedoucí Václav Sikora.
Dominantou centrálního dopravního terminálu bude moderní výpravní budova se zastřešeným nástupištěm. „Střešní plášť i obezdění budovy lícovými cihlami už je dokončeno, do konečné fáze spěje opláštění ocelové konstrukce. Uvnitř už je hotová podlaha, v následujících měsících budou pokračovat práce na obkladech, dlažbách, sádrokartonových podhledech a elektrorozvodech. Posléze budou osazeny zařizovací předměty zdravotechniky, koncových prvků elektroinstalace a osvětlení,“ přiblížil Sikora.
Intenzivně se pracuje rovněž v okolí výpravní budovy. „Máme dokončeno zhruba dvě třetiny plochy cementobetonového krytu. Jedná se o objezd kolem budovy a nástupišť v celkové výměře dva a půl tisíce metrů čtverečních. Už jsme zahájili stavbu parkoviště, položili jsme zatravňovací dlaždice v části vsaku povrchových vod. Probíhá pokládka silničních a chodníkových obrub, dlažby a dosypávání štěrku pod dlažby,“ přiblížil Sikora.
Komunikace spojující ulice Frýdeckou a Jablunkovskou bude dokončena v příštím roce.