Výmoly nejvíce trápí řidiče na mezinárodním tahu na Slovensko v úseku mezi Jablunkovem a Mosty u Jablunkova. Dále na silnici z Jablunkova do Bukovce, zejména mezi Žihlou a Pískem.
K opravě výtluků pracovníci udržující silnice používají studené obalované asfaltové směsi. Ty jsou vhodné pro plochy malého rozsahu do jednoho metru čtverečního, lze jimi opravovat ručně či s použitím malé mechanizace výtluky hluboké 10 centimetrů. Metoda umožňuje okamžité obnovení dopravy.
V uplynulém týdnu se silničáři pustili do látaní děr na obchvatu Jablunkova. Řidiče tady čekaly dlouhé kolony, zejména v úseku mezi Návsím a Mosty u Jablunkova, kde vzniklo nejvíce výmolů.
„V rámci zimní údržby výtluky opravujeme průběžně studenou obalovanou směsí. Přednost mají nejvíce poškozené úseky silnic, kde je výmolů nejvíce. Jakmile skončí zimní údržba, od dubna můžeme přistoupit k rozsáhlejší opravě. Spočívá v odfrézování asfaltu, nanesení spojovacího postřiku, pokládce asfaltových vrstev a jejich zhutnění,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal. Dodal, že na povrch vozovky v tomto úseku mezinárodního tahu mezi Jablunkovem a hraničním přechodem na Slovensko má neblahý vliv časté kolísání teplot v zimním období.
Více se dočtete v dnešním tištěném vydání Třineckého hutníku.