Za reklamu na vysavač získaly studentky bronz

Trojlístek studentek gymnázia Josefa Božka v Českém Těšíně Eliška Kabudková, Zuzana Mynarzová a Klára Zemanová získal třetí místo v rámci přehlídky Umím francouzsky, kterou jejich škola uspořádala už posedmé.

Reklama se dívkám povedla. Foto: škola

Základní myšlenkou akce je setkávání a sdílení společného cíle žáků a studentů učících se francouzský jazyk nejen z České republiky, ale také ze Slovenska a Polska. „Prostřednictvím hudebních, recitačních i divadelních vystoupení mohou porovnat svou jazykovou úroveň. Nechceme, aby výuka francouzštiny probíhala formou – knížka, sešit, cvičení a tabule,“ přiblížila Andrea Šteflová, která stála u zrodu akce.

Přehlídka Umím francouzsky se koná od roku 2016. Prvních pět ročníků proběhlo klasickou formou. „V aule našeho gymnázia se scházelo kolem stovky dětí ze základních a středních škol, které byly vystupujícími a zároveň i diváky. Když nám do toho vstoupil covid, rozhodli jsme se, že nově se rodící tradici nepřerušíme. Poslední dva ročníky tedy proběhly formou on-line. Účastníci z celé republiky natáčeli videa, dostalo se jich k nám kolem čtyřiceti. Loňským tématem byla procházka po mém městě, letošním pak reklama,“ pokračovala Andrea Šteflová.

Loňský i letošní ročník měl soutěžní formu. „Odborná porota, jejímiž členy jsou i rodilí mluvčí, letos ocenila tři nejlepší tvůrčí skupiny v kategorii začátečníků i pokročilých. Výhercům jsme zaslali elektronické poukázky do knihkupectví,“ dodala Andrea Šteflová.

Třetí místo porotci přiřkli Elišce Kabudkové, Zuzaně Mynarzové a Kláře Zemanové za jejich reklamu na vysavač.

Další zprávy z regionu