Klienti ČPZP mohou využít pro kontrolu svého účtu online přístup. Rovněž lze o jeho výpis zažádat osobně na pobočce či dopisem. Přehled o vykázané zdravotní péči si mohou pojištěnci také zdarma nechat zaslat i domů.
Klienti ČPZP se o přehled vykázané péče zajímají, což dokládají i statistiky za poslední roky. V roce 2016 si správnost údajů v osobním účtu ověřilo 60 127 z nich. „Za poslední dva roky se zájem našich klientů o kontroly zvýšil téměř o 10 procent. Vloni si svůj účet zkontrolovalo 65 785 klientů, přičemž nejčastěji k tomu využívali Elektronickou přepážku ČPZP. Přijali jsme 354 podnětů na neoprávněně či chybně vykázanou péči, z nich pak 77 vedlo k revizi,“ vypočítává mluvčí ČPZP Elenka Mazurová.
Kontroly údajů v osobním účtu a hlášení o odchylkách představují pro pojišťovnu cennou zpětnou vazbu. „Naši klienti nás díky své angažovanosti upozorňují na případné nesrovnalosti ve vykázané péči a my pak prověřujeme, zda se jednalo o záměr nebo neúmyslnou chybu. Jsme rádi, že klienti tyto kontroly provádějí a zajímají se o to, kolik stojí zdravotní péče, kterou čerpají,“ říká Elenka Mazurová.
V osobním účtu najde pojištěnec především informace o zdravotní péči vykázané ze strany zdravotnických zařízení, kterou zdravotní pojišťovna uhradila. Ze zákona mají klienti právo požádat si o písemný výpis z osobního účtu pouze jedenkrát ročně. Pojištěnci České průmyslové zdravotní pojišťovny si o tento výpis mohou zažádat osobně na kterékoliv pobočce nebo si jej mohou nechat zaslat zdarma v písemné podobě.
Další variantou je například online služba Elektronická přepážka ČPZP, která umožňuje přístup do účtu přímo z počítače. „Všem našim pojištěncům umožňujeme online sledování osobního účtu pojištěnce. Zcela zdarma a kdykoliv. V tomto ohledu jdeme daleko nad rámec zákonné povinnosti. Do Elektronické přepážky ČPZP se stačí bezplatně zaregistrovat, a to buď osobně na kterékoliv naší pobočce, nebo elektronicky na webu,“ uzavírá Mazurová.