„Analýza vznikla, protože se obyvatelé Těšínů, ale i turisté nostalgicky vracívají ke dvěma historickým bodům. Jedním z nich byla kavárna Avion, kterou se podařilo obnovit. Druhým pak otázka, co s tramvají? Dohodli jsme se proto s polskou stranou, že necháme celou problematiku odborně zpracovat,“ popsal důvod analýzy starosta Českého Těšína Vít Slováček.
Během výzkumu se zvažovala nejen obnova historické, ale i výstavba nové moderní linky jedoucí po původní trase. Jak ale uvedl první muž Českého Těšína, taková tramvaj by velmi pravděpodobně nebyla dostatečně využívaná, a navíc by neměla své historické kouzlo. V úvahu tak přicházela spíše první ze zmíněných variant sloužící jako turistická atrakce.
Výsledek analýzy nyní přinesl odpovědi i na další otázky, které si zainteresovaní lidé pokládali a jsou důležité pro konečné rozhodnutí. „Původní vůz byl úzkorozchodný, to už v dnešní době není možné i kvůli poloměru zatáčení, které by dělalo problém především na křížení ulic Głemboka a Zamkowa u mostu Družby. Další problém vidíme v nevyhnutelnosti rušení parkovacích míst okolo trasy, nebo hluku, který by linka způsobovala. Našli bychom ale i další komplikace u bezbariérovosti a podobně,“ shrnul problémy starosta Slováček.
Jak budou města s projektem pokračovat? To zjistíte v příštím vydání Třineckého hutníku.