Blažena Niemcová se dříve zaměřovala spíše na olejomalbu. Nyní ale sáhla po jiné technice. „Je to rychlejší a výsledek často předčí očekávání,“ pousmála se výtvarnice.
Na výstavě jsou k vidění akvarely. Všechny mají jedno společné, je na nich zobrazena říčka Hluchová a její blízké okolí. „Celý život jsem chodila kolem jejích břehů. Mám to tam moc ráda, ať už je jaro, léto, podzim, či zima,“ podotkla Blažena Niemcová.
Prozradila, že když tvoří technikou akvarelu, vlastně ani moc nepotřebuje bílou barvu. Pouze tehdy, když maluje sníh.
Jen o několik metrů níže od MUZ-ICu, v nově obnoveném Allegory bar Windholz, se v pátek 1. března konala vernisáž výstavy již zemřelého Karla Šurala. Malíř svou tvorbou obsáhl celé dějiny umění a na prodejní výstavě se tak objevily transkripce malířů Dalího, Picasssa, Rubense, Malavina, Rěpina, Tiziana a mnoha dalších světově uznávaných malířů všech dob.
Karel Šural je původem ze Strakonic a za svou láskou přišel do Českého Těšína, kde prožil mnoho desítek let. Umělec ve svém mládí studoval práva na Karlově Univerzitě, ale jelikož nesouhlasil se vstupem do KSČ, tehdejší garnitura mu zabránila univerzitu ukončit. Karel se tak živil čepováním piva po hospodách a muzicírováním. Aby se zdokonaloval ve své velké zálibě, maloval transkripce velkých mistrů, organizoval výstavy a svá díla prodával. Po sametové revoluci se Karel ve svých 60 letech vrátil na právo do Prahy a úspěšně ho dokončil.
Jeho výstava v bystřickém Allegory baru Windholz potrvá do konce dubna.