„Pamatuji si, když jsme tady byli před play off a lidé nám říkali, že se máme vracet jenom s pohárem. Tak jsme tady,“ usmíval se Petr Vrána. „Byli jsme s Jirkou Polanským ve škole pozdravit děti, pro ně to děláme. Pro děti, pro dospělé. Vidíte sami, že tady lidé z toho mají radost. Jsem rád, že jsme mohli s pohárem přijet,“ doplnil Adamský.
„Pamatuji si, když jsme tady byli před play off a lidé nám říkali, že se máme vracet jenom s pohárem. Tak jsme tady.“Třinecký útočník Petr Vrána
Adamský zažil mistrovskou jízdu Třineckými železárnami i městem v kabrioletu i při historicky prvním titulu Ocelářů. „Přišlo mi, že to bylo úplně stejné. I to počasí. Taky byla zima jako teď. Déjà vu. Hned jsme si s klukama říkali, kde měli ten autobus osm let schovaný,“ pokračoval.
Ve skutečnosti se vyráběl nový model. „Ten starý už zničený, zrušený, nejspíš proletěl vysokou pecí,“ smál se šofér Igor Petrov, bývalý starosta Třince a tvůrce nápadu. „Celé to vzniklo tak, že když jsme hráli se Vsetínem finále v roce 1998, tak jsem řekl: ‚Hoši, až budete mistři, tak budete po Třinci jezdit kabrioletem,“ vysvětlil.
Základem je vysloužilá Karosa. „V podstatě koupíme autobus na vyřazení a upravíme ho na kabriolet,“ upřesnil Petrov, bývalý šéf ČSAD. S přípravami se začalo už během play off. „Je to tajná akce, nikdo z týmu to nesmí vědět, aby se to nezakřiklo. Jsem rád, že se nám povedlo autobus nachystat. Začne se to domlouvat tak dva týdny předem a je to potom fuška,“ dodal.
Vladimír Svačina by se nebránil, kdyby se kabriolet využíval i během sezony. „Sice v něm byla docela zima, ale dobrý. Já bych v něm jezdil i do Varů,“ pousmál se. Líbilo se mu i na provozech a ocenil práci dělníků. „Je dobré se podívat, jak tvrdě makají, aby nás to inspirovalo. Kdo to neviděl, nepochopí, v jakých podmínkách se pracuje. Šílené. Strohé, železo, tma, strašné horko. Viděl jsem to jen ve filmu a tady. Klobouk dolů před nimi,“ řekl s uznáním.