Letos se jela poprvé nová kategorie hybrid, kde jsme měli oproti minulým ročníkům ještě o 45 procent méně energie uložené v bateriích a o něco víc vodíku.
„Kluci museli vymyslet, jak co nejlépe vyladit autíčko, aby nám vydržela energie až do konce čtyřhodinového závodu. Konkurence je rok od roku větší, zkušenější, a i přes drobné technické problémy obou našich týmů jsme ostudu neudělali,“ řekl učitel odborného výcviku SOŠ TŽ Bohuslav Cyhan.
Rozdělení do dvou kategorií bylo podle pořadatelů pro soutěž velkým přínosem. „Zkušenějším týmům přinesla změna nové výzvy a podněty k dalším inovacím, zatímco ostatním týmům umožnila vyrovnanější zážitek ze samotného závodu,” pověděl Václav Bystrianský, manažer programu H2GP PRO ze společnosti Horizon Educational.
Werk team 1 obsadil nakonec 4. místo ve vytrvalostním závodu, ale dokázal zvítězit ve třech dalších kategoriích. Letos jsme vyhráli cenu za inovaci (nejlepší vylepšení, technické řešení), cenu za promo (nejlepší prezentace plus video) a cenu za energii (nejúspornější auto). „Tuhle cenu jsme už dokázali získat i na mistroství světa. Pro příští ročník se ukázalo, že i když jsme letos přišli bezmála o polovinu energie, tak nakonec jsme ji ještě nemálo ušetřili, a to celých 49 procent. To znamená, že příště pojedeme mnohem rychleji,“ doplnil Cyhan. Werk team 2 skončil na 7. místě.
Složení týmů SOŠ TŽ – Werk team 1: Samuel Fatura, Ondřej Legierski, Jiří Mirga, Filip Cieslar a Fabián Aizner, vedoucí: Bohuslav Cyhan.
Werk team 2: Marek Raszka, Matěj Szkandera a Jakub Szkandera OB2, vedoucí: Martin Przybyla.