„Spousta lidí se ptá, proč chodník nestavíme v celé délce. Budujeme akorát v úseku, který patří obci. Část, které by také slušel nový chodník, je ale v soukromém vlastnictví, a navíc součástí stavební parcely. A právě v těchto místech má být sjezd,“ vysvětlil starosta Bystřice Roman Wróbel, podle kterého by stavba chodníku byla v dané chvíli zbytečná. Proto chodník pokračuje dále podél hlavní silnice na druhé straně. Stavba vyjde na více než dva miliony korun, 95 procent pokryje dotace z MAS Jablunkovsko.
Vedení obce se zároveň pomalu začíná soustředit na chodník od příhradového mostu pod viaduktem směrem k čerpací stanici. „Ač je obchvat a aut jezdí méně, chodci přesto nejsou v tomto poměrně krátkém úseku v bezpečí. Začneme vypořádáním vlastnických vztahů, a pak budeme pokračovat,“ řekl starosta, který si posteskl nad jednou bolístkou.
„Nejvíce potřebujeme chodník ze Škubni směrem na Tomčali kempu podél frekventované silnice vedoucí do lokality V Pasekách. Člověk musí jít po krajnici, s kočárkem částečně i v silničním provozu. Ale je to neřešitelný problém, kdy se zabýváme šílenostmi nejen z pozemkového hlediska, ale i ze zákona o pozemních komunikacích, které nás ke stavbě nepustí,“ uzavřel Wróbel.