Hříšníků na přejezdu ve Vendryni přibývá

Železničnímu přejezdu začínají lidé říkat přejezd hrůzy. Mimo to, že u něj často stojí dlouhé minuty, mnozí už kvůli němu platili tučné pokuty. Je totiž vybaven kamerou, která odhalí každého, kdo na něj vjede na červenou. A takových hříšníků je hodně.

U přejezdu tráví řidiči často dlouhé minuty. I proto mnozí ztrácí nervy a vjedou na něj na červenou. Foto: mr

Systém na zaznamenání a vyhodnocení přestupků na přejezdu ve Vendryni je v provozu od 1. února. Od té doby řešil odbor dopravy magistrátu Třince 83 závažných přestupků řidičů.

„Je to nepochopitelné, vjíždět na červenou na železniční přejezd je extrémně nebezpečné a postihy velice přísné. Stále existuje část řidičů, kteří svou nezodpovědností ohrožují nejen své životy, ale i životy jiných. Nehledě na majetkové škody,“ okomentoval pokuty mluvčí magistrátu Stanislav Cieslar.

Připomenul, že pro řidiče takový přestupek na železničním přejezdu znamená záznam sedmi bodů do jeho bodového hodnocení, vedle toho mu hrozí také pokuta až za pět tisíc korun a současně zákaz řízení motorových vozidel až na půl roku. „Pozor, to vše již za první porušení nedovoleného vjetí na železniční přejezd,“ alarmuje Stanislav Cieslar.

Finanční prostředky z výběru pokut putují do rozpočtů obcí, které příslušnou agendu vyřizují. Porušení zákona v případě vozidla nad 3,5 tuny připadne automaticky k řešení dopravnímu inspektorátu Policie ČR.

Systém spustila Správa železnic poprvé na přejezdu ve Vendryni. Cílem opatření je vyšší bezpečnost provozu, ochrana zdraví a životů občanů. Kamery u přejezdu registrují spuštění světelné výstrahy a po uplynutí přiměřené doby na bezpečnou reakci řidiče zaznamenávají průjezd každého silničního vozidla. Systém takto funguje nepřetržitě.

Starosta Vendryně Raimund Sikora řekl, že obec situaci kolem přejezdu řeší neustále, světlo na konci tunelu ale nevidí. „Není možný podjezd, není možný nadjezd, a to z technických, finančních, a dokonce ekologických důvodů. Jedinou věcí, co může pomoci v budoucnu, je výstavba VIA Sosna, jenže dotační tituly nyní nejsou a asi ještě dlouho nebudou,“ povzdechl si starosta, který o časté signalizaci přejezdu jedná se Správou železnic, ale i zde bez úspěchů.

Další zprávy z regionu