Kraj zřídil dobrovolnickou linku pro seniory

Staří lidé mnohdy neumí pracovat s internetem a nejsou zběhlí v nových technologiích. Moravskoslezský kraj proto pro ně zřídil telefonní linku, která jim pomůže v nesnázích.

Nová telefonní linka pomůže všem, kteří si nerozumí s internetem. Foto: mr

Ke krajskému dobrovolnickému portálu Spolu to dáme (spolu.msk.cz), na kterém mohou jednotlivci i organizace nabízet dobrovolnickou pomoc, zřídil Moravskoslezský kraj i novou telefonní linku. Dobrovolnický portál funguje jako jakási burza práce – pohlídám děti, nakoupím, vyvenčím psa, vyzvednu léky, uklidím, ušiju roušku a podobně. „Uvědomujeme si, že je ale spousta lidí, kteří nemohou tuto dobrovolnickou pomoc využít, protože nemají přístup k internetu a nejsou zběhlí ve využívání chytrých mobilů a moderních technologií. Jde hlavně o seniory. Proto jsme zřídili telefonickou linku, která je pro tuto skupinu obyvatel uživatelsky přívětivější,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.

Náměstek hejtmana pro sociální záležitosti Jiří Navrátil upřesnil, že linka začne fungovat dnes, tedy v úterý 24. března, k dispozici bude seniorům každý všední den včetně víkendů. „Podnět na zřízení linky jsme dostali přes krajský facebook od seniora, který je aktivní na internetu, ale zná spoustu starších lidí, kteří nejsou zběhlí surfovat na internetu přes sociální sítě nebo webové stránky,“ řekl náměstek hejtmana Jiří Navrátil s tím, že pracovnice krajského úřadu, které budou telefonní linku obsluhovat, pomohou seniorům vyhledat dobrovolnickou pomoc z krajského portálu Spolu to dáme.

„Prosím seniory, kteří by naopak pomoc nabídnout chtěli, aby na telefonickou linku nevolali. Jejich nabídku totiž není možné telefonicky zprostředkovat,“ upozornil náměstek hejtmana Jiří Navrátil.

Nová telefonní linka ke krajskému dobrovolnickému portálu Spolu to dáme – spolu.msk.cz pro seniory: 595 622 595. Provozní doba infolinky: Každý den od 8 do 18 hodin.

Další zprávy z regionu