Jedná se o další zefektivnění komunikace magistrátu s občany a rozšíření elektronických služeb. Portál občana je rozdělený na veřejnou a neveřejnou část. Veřejná část obsahuje úřední desku a rezervaci termínu návštěvy, neautorizovanou platební bránu a umožňuje elektronické podání.
„Naším dlouhodobým cílem je usnadnit občanům přístup ke službám, které magistrát nabízí. Z pohledu samosprávy je důležitý klikací rozpočet. Pro občany je praktické mít přehled, respektive mohou zaplatit jednoduše přes platební bránu například poplatky za odpady nebo psy,“ vysvětlila primátorka města Věra Palkovská.
Portál občana města Třince je k dispozici na webových stránkách portal.trinecko.cz. Odkaz najdou i uživatelé chytré aplikace Třinec v mobilu, který zde bude viditelný jako jeden z hlavních modulů. Dostat se na portál bude možné přímo i z internetových stránek města, a to z kategorie Časté odkazy.
Ve veřejné části je možné si stáhnout potřebné formuláře pro jednotlivé životní situace, ty vytisknout, vyplnit a doručit je na úřad běžným způsobem nebo využít možnosti zaslání naskenovaného formuláře prostřednictvím volby ePodání.
Přístup do neveřejné části Portálu občana vyžaduje registraci v systému tak, aby byl občan jednoznačně identifikovatelný. V této části portálu získá uživatel další služby včetně možnosti elektronického podání on-line formulářů, které se automaticky předvyplňují údaji o přihlášené osobě nebo podnikatelském subjektu.
Občan nebo podnikatelský subjekt může sledovat historii odeslaných formulářů a stav jejich projednávání. Registrovaný uživatel (občan) může přes portál hradit platby on-line (autorizovaná platební brána). Občané tak mohou snadno zaplatit poplatek za odpad nebo svého čtyřnohého miláčka