Spíše než silnice je příznačnější označení tankodrom. Jeho vlastníkem je z největší části Nehlsen Třinec a kromě odpadkářské společnosti komunikaci využívají také další firmy i zákazníci oblíbené Rybárny Stern. Z logiky věci proto město požadovalo rekonstrukci po vlastníkovi případně zainteresovaných podnikatelích, kteří zde vykonávají svou činnost. „S tímto návrhem jsme samozřejmě neuspěli, proto zastupitelé rozhodli, že investici po letech dohadování podpoří také městské peníze. Tato cesta je skutečně ostudou Jablunkova,“ konstatoval starosta Jiří Hamrozi.
Projekt předpokládal 8milionovou injekci, kterou se díky veřejné soutěži podařilo snížit na necelých 6 milionů. Zdejší firmy přislíbily 240tisícovou účast a vlastník komunikace společnost Nehlsen Třinec pak 750 tisíc. Zastupitelé však požadovali velkorysejší finanční zapojení, které mělo vedení města vyjednat. Na úternímjednání zastupitelů však přišla zcela opačná reakce.
„Změnily se majetkové poměry a německý společník začal přemýšlet jinak. 750 tisíc bylo dohodnuto také za jiné situace, kdy jsme měli stavební činnost týkající se výstavby komunikací. To už dnes neplatí. Mrzí mě, že se před dvěma lety částka dohodla, ale ani z jedné strany se dokument nepodepsal. Jsem rád alespoň za variantu třikrát 125 tisíc, plus 50 tisíc za projekt a ve smlouvě je také uvedeno určité množství recyklátu, které můžeme dodat,“ uvedl Michael Trojka, jednatel společnosti Nehlsen Třinec, která v Jablunkově spravuje středisko sběrného dvora a zpracování průmyslových plastů, kde zaměstnává 24 lidí.
„Je třeba říct na rovinu, že za špatným stavem cesty stojí většinou vozidla ve vlastnictví Nehlsenu. Společnost měla jako vlastník cestu udržovat sjízdnou a myslím si, že spoluúčast, která byla dohodnuta, je velmi nízká,“ konstatoval Lech Niedoba s apelem, aby zastupitelé požadovali více.
Poslední nabídka Nehlsenu, která v sobě nese i symbolický korunový převod cesty na město, však byla nekompromisní. Zastupitelé se museli rozhodnout, a to i proto, že vítězný zhotovitel, pokud by nezačal smluvně daným 9. červencem, pohrozil odstoupením od zakázky. Toho se mnozí zalekli, vědomi si také, že ceny stavebních prací i materiálů rostou každým dnem.
A podle známého rčení Kde je vůle, tak je cesta představitelé nejvýchodnějšího města vycucali potřebné peníze z rezervy rozpočtu a uzavřeli tak několik let trvající problém.
Více přineseme v tištěném vydání Třineckého hutníku.