Stržení mostu bylo nezbytné kvůli stavbě protipovodňových opatření v Českém Těšíně, ke kterým přistoupilo Povodí Odry.
Jakmile se však v únoru demoliční technika zakousla do konstrukce mostu na okraji města, vzedmula se obrovská bouře nevole mezi občany Českého Těšína i Cieszyna. Zmíněný most byl součástí cyklostezky vedoucí směrem na Třinec a přilehlé okolí Ropičanky vyhledávaným místem k běhu či procházkám.
Pěší i cyklisté se na úsek ulice Nové tovární v dohledné době vrátí. „Most na Nové tovární byl předmětem jednání mimořádné schůze rady města. Podařilo se nám zajistit, aby ho firma zhotovila ještě letos, a ne až v příštím roce,“ informoval místostarosta Českého Těšína Tomáš Pavelek.
Montovaný ocelový most z třímetrových segmentů s povrchem z kovové mřížoviny vzniká v jednom závodě v Čechách. Vyjde na necelé dva miliony korun. „Pokud se neobjeví nějaký zádrhel, most bude zprovozněn do konce kalendářního roku. Přístupný bude pěším i cyklistům, pro řidiče automobilů budou před mostem zábrany,“ vysvětlil Pavelek.