Změna dodavatele jídla se některým seniorům nelíbí

Senioři v Českém Těšíně si musejí se začátkem školního roku zvykat na nového dodavatele obědů. Předchozí provozovna v Základní škole Pod Zvonek totiž skončila, a město tak bylo nuceno sáhnout po externí firmě. Strava se však některým odběratelům jídla nezamlouvá.

Ilustrační foto: Designed by Freepik

„Změna provozovatele kuchyně ve škole na Slovenské ulici je následkem toho, že ve školní kuchyni neměl potřebné lidi. Práce je to těžká, když navíc kuchařky nevaří pouze pro žáky, ale i sociální služby, tak se v pracovní době nezastaví. Nijak vysoké mzdy to pak rozhodně nezachrání,“ vyjádřil lítost starosta Vít Slováček s tím, že jde o první školu, kde bylo nezbytné sáhnout po externím provozovateli.

Mezi klienty, kterým pečovatelská služba rozváží obědy, se však kupí stížnosti. „Od doby, kdy nám vaří nová firma, se jídlo zhoršilo. Jenom se podívám do šálku a už na něj nemám chuť. Nedostáváme teď ani žádné ovoce nebo saláty. Prostě to nešlo k lepšímu, ale k horšímu,“ posteskla si během tradiční besedy s vedením Českého Těšína v Čítárně a kavárně Avion jedna z přítomných seniorek.

Nastalá situace je však podle místostarostky Gabriely Hřebáčkové pouze dočasná. „Měla jsem možnost být v této jídelně hned na počátku září, kdy s provozem začínali. Vedoucí mi tehdy řekla, že rozjezdy kuchyně nejsou vůbec jednoduché, bylo potřeba nastavit například počítačový systém, ale i celou kuchyni. Firma si je vědoma, že to na začátku nebylo úplně stoprocentní, ale detaily vychytávají. Prosím proto všechny odběratele o strpení a shovívavost a věříme, že se tento krok osvědčí,“ řekla. V jiných městech jsou podle vedení radnice s dodávající firmou spokojeni.

Stížnosti zaregistrovala také vedoucí odboru sociálního českotěšínského městského úřadu Klaudie Dinelli. Nespokojenost ale podle ní směřovala spíše na velikost porcí, která se s novým dodavatelem zmenšila. To potvrzuje také místostarostka: „Nová firma přesně dodržuje stanovené gramáže, což u minulého provozovatele nebylo. Ten totiž zákazníkům mnohdy do jejich jídlonosičů naložil o trochu více. Na jedné ze schůzí s vedením předchozí kuchyně mi přiznali, že stav, kdy dávají zákazníkům jídla více, než je předepsané, je neúnosný, a bude proto potřeba buď nakládat méně, nebo obědy zdražit.“

Dodavatel se tak rozhodl pro snížení přidělovaného množství a cenu zachoval stejnou. Za jednu porci pak klienti platí 46 korun a za dovoz dalších 20 korun. Náklady však nenesou sami, dalších 10 korun doplácí Český Těšín.

S externí firmou, která službu přejala, se ale klientům naskytla i výhoda. Se začátkem nového školního roku si mohli vybírat z nabídky dvou jídel. „Od října se situace ještě změní, budou si moci vybrat až ze třech variant obědů,“ uzavřela vedoucí Klaudie Dinelli.

Další zprávy z regionu